mișcare în aer liber, exerciții pe plajă

Mișcarea în aer liber are o magie aparte: cerul albastru, soarele călduț, briza mării sau foșnetul frunzelor din parc, toate aceste elemente creează o oază de liniște, în care poți exersa după placul inimii. 

Natura este plină de elemente nevăzute, care aduc numeroase beneficii pentru mintea și corpul tău. Tocmai de aceea, e important să ieșim să facem mișcare în aer liber, atât cât ne permite vremea de afară. 

În acest articol vei afla care sunt beneficiile sportului în aer liber, care sunt obiectele esențiale pe care trebuie să le ai la tine atunci când ieși în natură, dar și cum să îți alegi hainele potrivite pentru mișcare. 

Cuprins

Beneficiile sportului în aer liber

3 obiecte esențiale pentru mișcarea în aer liber

Cum să îți alegi echipamentul de sport în aer liber

Beneficiile sportului în aer liber

1.Arzi mai multe calorii

Știai că studiile arată că antrenamentele desfășurate în aer liber pot arde cu până la 10% mai multe calorii decât cele din sală? Asta deoarece peisajele naturale îți distrag atenția de la oboseală, fie ea fizică sau psihică, și te ajută să dai mai mult cu fiecare antrenament pe care îl faci. 

2. Devii mai creativ cu antrenamentele tale

Parcurile sunt locul ideal de a exersa și de a deveni inventiv cu antrenamentele. Lasă salteaua acasă și folosește iarba moale ca suport pentru flotări sau băncile din parc pentru bicicletă și alte exerciții de picioare. În unele parcuri poți găsi zone special amenajate, cu aparate ce-ți permit să lucrezi mai multe grupe de mușchi. Cu puțin noroc, îți vei găsi și niște parteneri de socializare, la fel de entuziasmați de mișcarea în aer liber. 

3. Exercițiile vor deveni mai interesante

Fiecare element din natură aduce un mic plus antrenamentelor tale. Alergatul pe malul mării îți oferă o senzație plăcută și răcoroasă pentru picioare, dar și un impact mai mic. Iar dacă nu stai lângă o plajă, alege alergatul pe pământ, deoarece este mai benefic decât cel pe bandă și îți solicită mușchii mai mult. 

4. Îți protejezi încheieturile

Alergatul și alte sporturi de impact pot avea efecte negative asupra genunchilor tăi. În schimb, pământul moale și nisipul vor absorbi o parte din șoc. Dacă suferi de vreo leziune a încheieturilor sau tocmai ce ți-ai revenit dintr-un accident, alege să exersezi mai des pe nisip. 

mișcare în aer liber, exerciții în parc

5. Ai o stare generală mai bună

Suntem făcuți să fim conectați cu natura, de aceea ne simțim atât de bine când suntem înconjurați de ea. Cu cât stai mai mult în aer liber, cu atât reduci nivelul de stres din organism și îți fortifici sistemul imunitar. Petrece cel puțin 20 de minute afară, în fiecare zi, indiferent că mergi la o plimbare sau că te antrenezi mai intens. 

6. Te încarci cu vitamina D

Majoritatea dintre noi avem deficiență de vitamina D, mai ales dacă nu luăm suplimente periodic. Această vitamină este esențială pentru mai mult de 1000 de procese fiziologice, iar nivelul scăzut poate crește inflamația din corp și grăbi îmbătrânirea. Având în vedere că expunerea la soare este principalul mod prin care ne putem crește aportul de vitamina D, încearcă să prinzi câteva raze de soare în fiecare zi, de preferat dimineața. 

7. Dormi mai bine noaptea

Știai că aerul proaspăt te poate ajuta să lupți împotriva insomniei? Dacă ai probleme cu somnul, încearcă să faci mișcare în aer liber, în mod regulat. Nu numai că vei adormi mai ușor seara, dar îți vei îmbunătăți și calitatea somnului. 

8. Te poți antrena cu prietenii

Ce poate fi mai fun decât să te antrenezi împreună cu prietenii? Pe lângă activitățile obișnuite, precum alergatul în parc, puteți merge împreună la activitățile organizate de sălile de dans sau fitness din orașul tău. Zumba, pilates și yoga sunt unele dintre cele mai populare clase care se pot ține și în aer liber, dar cu siguranță puteți găsi și alte variante distractive. 

mișcare în aer liber, dansuri pe plajă

9. Te relaxezi cu sunetele naturii

Nu numai aerul proaspăt și peisajele naturale sunt benefice pentru sănătatea ta, ci și sunetele! Studiile recente arată că sunetele naturale scad nivelul de stres, deoarece ameliorează instinctul de „luptă sau fugi” (fight or flight) al creierului. Pe scurt, asta înseamnă că sunetele din natură îi transmit creierului tău faptul că este în siguranță și că se poate relaxa.

10. Ameliorezi stările anxioase sau depresive

Sportul în aer liber este un antidepresiv natural, deoarece razele soarelui cresc nivelul de serotonină, hormonul care este responsabil de starea ta de bine. În plus, mișcarea în sine produce endorfine, alți hormoni importanți, care îți îmbunătățesc dispoziția și reduc durerea. 

3 obiecte esențiale pentru mișcarea în aer liber

Acum că știi care sunt beneficiile sportului în natură, iată care sunt cele 3 obiecte esențiale pentru un antrenament cât mai plăcut:

1. Protecție solară

mișcare în aer liber, sport pe plajă

Indiferent de anotimp, nu uita să te dai cu cremă cu protecție solară, înainte să ieși afară. Cu cât mai mare este factorul de protecție, cu atât mai bine. Evită să ieși în perioada prânzului, când razele solare sunt foarte puternice.

2. Ochelari de soare și / sau șapcă

Nu doar pielea trebuie protejată de soare, ci și ochii. Dacă obișnuiești să alergi prin zone intens luminate, alege o pereche de ochelari confortabili, creați special pentru sport. Dacă antrenamentul se desfășoară într-un loc umbrit, atunci nu vei avea nevoie de ochelari. În schimb, pentru alergat, este important să ai o șapcă sau o pălărie ușoară, care să te protejeze de insolație. 

3. Apă

O sticlă de apă este esențială, indiferent că ieși la alergat sau la lecții de yoga în parc. Încearcă să te hidratezi o dată la 15 – 20 de minute, cât timp ești afară. 


Cum să îți alegi echipamentul de sport în aer liber

Mișcarea în aer liber nu presupune un echipament cu mult mai diferit față de cel din sala de sport. Iată la ce trebuie să ai grijă:

1. Alege materiale ușoare

Atunci când ieși să te antrenezi în aer liber, trebuie să fii pregătit pentru o rundă de transpirat intens, mai ales dacă este și cald afară. Materialele ușoare, respirabile, pot face diferența între un antrenament plăcut și unul chinuitor. Renunța la hainele din bumbac, deoarece tind să absoarbă umezeala și să devină greoaie atunci când transpiri. Alege materiale precum poliesterul, nylonul sau modalul, care sunt respirabile și nu păstrează umezeala. mișcare în aer liber, fitness pe plajă

2. Poartă culori deschise 

Nuanțele deschise reflectă lumina soarelui, pe când cele închise o absorb și te fac să te simți mai încins. Alege culori deschise și stai departe de negru. 

3. Alege croieli confortabile

Mai ales atunci când este foarte cald afară, e important să te simți cât mai confortabil în hainele tale. Maiourile ușoare sau bustierele sunt alegeri bune, la fel și tricourile sau colanții cu inserții din plasă, care permit aerului să pătrundă prin material. 

Mișcarea în aer liber nu este condiționată nici de locul în care stai, nici de forma ta fizică. Întotdeauna vei găsi un loc potrivit și un antrenament pe placul tău, trebuie doar să ieși din casă și să te bucuri de toate elementele pe care natura ți le pune la dispoziție. 

👉👉 La Total Dance Center organizăm cursuri în aer liber, pe timpul verii, ori de câte ori ne permite vremea. Vino alături la noi la pilates sau barre fitness pe plajă! 

☀🌅 În plus, în fiecare an organizăm Summer Fit Festival, festivalul de fitness de la malul mării, unde îmbinăm cele mai faine cursuri: zumba, pilates, folk fitness, barre, afro dance fit și yoga! 

Înapoi